Haasteet Venäjän markkinoilla – uhka vai mahdollisuus?

Menestyvän konseptin vieminen uusille markkinoille sellaisenaan onnistuu harvoin. On tunnettava uusi liiketoimintaympäristö, asiakkaat ja kilpailijat. Markkinointistrategia voi kaivata isompaakin remonttia kun siirrytään kansainvälisille vesille. Strategian säännöllinen päivittäminen ja kriittinen arviointi on elintärkeää jokaiselle yritykselle.

Venäjän markkinoiden erityispiirteet

Venäjä on liiketoimintaympäristönä monikerroksinen ja omaleimainen. Kulttuuriset, yhteiskunnalliset ja poliittiset vaikutukset liike-elämään huomioiden Venäjän markkinat voivat tuntua haastavalta. Haasteiden ja riskien mukana tulee mahdollisuus huomattavaan kasvuun ja yrityksesi tulevaisuus voi muuttua merkittävästi. Tällä hetkellä pakotteet estävät osaltaan kaupankäyntiä, mutta toisaalta ne luovat kysyntää ja kokonaan uuden kilpailuasetelman. Onko tämä mahdollisuus, joka on varaa jättää käyttämättä?

Tutki ja testaa – säästät rahaa

Markkinoiden analysointi ja yrityksen omien prosessien sekä tuotekonseptin uudelleenarviointi säästävät aikaa ja rahaa. Toiminnan kehitys tulee olla jatkuvaa ja tavoitteellista. Ratkaisevat menestystekijät voidaan löytää huolellisella valmistautumisella yrityksen ja erehdyksen sijaan. Oli kyse sitten jakelukanavasta, tuotannon tehokkuudesta tai tuotepakkausten houkuttelevuudesta, testaus ja tutkimus antavat arvokasta tietoa.

Valitse luotettava kumppani

Ajankohtainen ja asiantunteva tietotaito ja kokemus Venäjän markkinoista on avaintekijä menestykseen. Jotta voit keskittyä omaan liiketoimintaasi, tarvitset yhteistyökumppanin, joka tunnistaa ja minimoi riskit sekä auttaa löytämään parhaat työkalut juuri sinun yrityksesi tarpeisiin.

Lue lisää konsultointipalveluistamme >